کاربرد های گلدان فلزی گالوانیزه

کاربرد های گلدان فلزی گالوانیزه

گل و گیاهان بخشی جداناپذیر از فرهنگ ایرانی هستند. گیاهان هستند که طراوت را به روزمرگی های زندگی امروزه می بخشند و گیاهان هستند که دکور زندگی آپارتمان نشینی را تکمیل می کنند. اما سوالی که پیش می آید انتخاب گلدان مناسب برای این گیاهان است. گلدان های فلزی شاید اولین گزینه خریداران نباشد؛ اما در این مبحث به شما دلایل و کاربرد های گلدان فلزی گالوانیزه را به طور کامل توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

گلدان های فلزی گالوانیزه

همانطور که در بخش فلاورباکس به طور کامل خدمت شما توضیح دادیم، گالوانیزه کردن فلز به فرآیند خواباندن فلزات یا آهن در روی یا آلومینیوم مذاب است که باعث به وجود آمدن لایه ای ضخیم بر روی فلز می شود. در ادامه به کاربرد های گلدان فلزی گالوانیزه نسبت به گلدان های فلزی معمولی خواهیم پرداخت.

  • خواص روی برای گیاهان

احتمالا می دانید که عنصر روی از مهم ترین و مغذی ترین مواد مورد نیاز بدن و رشد گیاهان است که می بایست به میزان کافی در رژیم روزانه انسان قرار بگیرد. این میزان حدود 8 الی 11 میلی گرم در روز تخمین زده می شود. خاک کشت، به طور طبیعی دارای مقدار بخصوصی از عنصر روی است که به هنگام کاشت گیاهان خوراکی از طریق ریشه وارد گیاه می شود. این مورد باعث جذب مقدار کافی عنصر روی به بدن شده و همچنین باعث طراوت و سلامت گیاه می شود.

  • سبکی گلدان های فلزی گالوانیزه

اگر گلدان های قدیمی سرامیکی یا چوبی را در دست گرفته باشید، می دانید که حتی اگر از خاک پر نشده باشند، وزن نسبتا زیادی دارند. اما این مشکل با اختراع گلدان های گالوانیزه حل شده است؛ به طوری که گلدان گالوانیزه ای که با خاک پر شده است حدود 50 الی 60 درصد سبک تر از گلدان های سرامیکی یا چوبی است. همین امر جابجایی آسان را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

  • نگهداری آب در خاک

گلدان های سرامیکی، پلاستیکی یا چوبی قدرتی در برابر نگهداری رطوبت ندارند و هنگامی که آب به کناره های گلدان برخورد کند، دوباره به خاک برگردانده نمی شود. گلدان های فلزی گالوانیزه این قدرت را دارند که آب را داخل خاک به مدت طولانی تری نگه دارند و نیاز شما به آبیاری مکرر گیاه را به مراتب کمتر کنند. گرچه باید در نظر داشت که گیاه کشت شده به چه میزان آبی نیاز دارد!

  • آسانی در ایجاد سوراخ های خروج آب

هنگامی که گلدانی سفالی یا پلاستیکی تهیه می کنید، تعداد محدودی از سوراخ های خروج آب در کف گلدان می بینید. اما اگر تعداد این سوراخ ها کم باشد، ریشه های گیاه به مرور زمان پوسیده شده و از بین می روند. در این هنگام باید به فکر ایجاد سوراخ های جدید باشید. ایجاد این سوراخ ها در گلدان های پلاستیکی و سفالی کاری به شدت زمانگیر و سخت است؛ اما گلدان های فلزی گالوانیزه سهولت در این امر را برای شما مهیا آورده اند. این امر سلامت گلدان را در پی خواهد داشت.

  • عمر طولانی

به یاد داشته باشید که شعار ما، عمر طولانی محصولات ما است. پیدا کردن تولید کننده ای که عمر طولانی به همراه کیفیت اعلا را به شما تضمین دهد کار چندان ساده ای نیست. در پارس گلدان، تمام گلدان ها و ظروف کشت در شدید ترین شرایط آب و هوایی به امتحان گذاشته می شوند و پس از گذراندن این مراحل، تضمین کیفیت به مصرف کننده داده می شود. آفتاب، رطوبت و سرما کوچکترین تغییری در ماهیت گالوانیزه بودن گلدان های فلزی پارس ایجاد نکرده و مواردی مانند زنگ زدگی را کاملا بی اثر می کنند.

  • قیمت به صرفه

پارس گلدان، اولین تولید کننده گلدان های گالوانیزه، کیفیت بالا را به شرط نازلترین قیمت به مصرف کنندگان ارائه می دهد. این گلدان ها در سایز ها و اشکال مختلف تولید شده و با توجه به سلیقه شما عزیزان مورد استفاده قرار می گیرند. برای بازدید از گلدان های ما به بخش فروش در همین سایت مراجعه کرده یا با صفحات مجازی ما در ارتباط باشید.

کشت گیاهان دارویی و غذایی در گلدان های فلزی پارس

سوالی که برای برخی پیش می آید این است که آیا کشت مواد غذایی در این گلدان ها و ترکیب آن با فلز روی باعث مسمومیت می شود؟

در جواب باید بدانید که برای سال های متمادی آب شرب منازل مسکونی و غیر مسکونی توسط لوله های گالوانیزه شده به مصرف افراد می رسید. همین امر به تنهایی برای اثبات مضر نبودن گلدان های گالوانیزه کافی به نظر می رسد. درست است که تنفس مستقیم گاز روی تبعات ناخوشایندی برای بدن دارد اما گلدان های پارس تنها مقداری که مورد نیاز ریشه هست را به خاک تزریق می کنند و هیچ جایی برای نگرانی برای مصرف کننده باقی نخواهند گذاشت.

سخن آخر

گلدان های فلزی پارس، تولید کننده گلدان های فلزی و فلاور باکس های گالوانیزه در انواع طرح ها و اشکال، مفتخر است که برای اولین بار گلدان های گالوانیزه شده را به شما عزیزان ارائه دهد. در مقاله بالا به چیستی گلدان های فلزی گالوانیزه پرداختیم و کاربرد های گلدان فلزی گالوانیزه را شرح دادیم. در ادامه به سبکی، کیفیت، عمر طولانی و قیمت نازل و به صرفه این نوع گلدان ها اشاره کردیم. همچنین درباره نگرانی های برخی از افراد نسبت به کشت مواد خوراکی در این گلدان ها صحبت به میان آوردیم. برای مشاهده انواع مختلف گلدان های فلزی گالوانیزه پارس و اطلاع از قیمت ها، به بخش فروش این سایت مراجعه کرده یا با شماره های تماس یاد شده تماس حاصل کنید. با تشکر از همراهی شما.

 

 

منابع

https://www.gardeningknowhow.com/special/containers/plants-in-galvanized-containers.htm

https://passthepistil.com/kitchen-garden-are-galvanized-containers-safe-for-planting/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.